Markeťák a digitání tvůrce
Každý projekt si zaslouží marketing a kvalitní obsah
Fotograf, markeťák a digitální tvůrce
Na ty velký projekty, jsou tu agentury, jejich produkční a vývojové týmy, projektový manažeři, grafici, kodéři, acounti, social manažeři, asistentky a další. Na ty ostatní, jsem tu já.
Patří váš projekt mezi ty „ostatní“?
„Ostatní“, neznamená horší. Jen jste prostě menší nebo začinající projekt. A říkáte si, že nemá význam snažit se konkurovat velkým hráčům s milionovými rozpočty na marketing? V dnešní době, spousta zákazníků hledá právě menší lokální podniky s lepším zákaznickým přístupem. Značku, ke které si můžou vybudovat vztah, být její součástí a podílet se na jejím růstu.
Možná si to sami neuvědomujete ale zrovna teď, někdo hledá firmu jako je ta vaše. Najde vás na internetu?
Marketing a digitální tvorba
KPI, PNO, PPC, SEO, automatizace, analytika, bidding, konzultant, specialista, UX/UI, CRO, umělá inteligence
Tak si asi občas říkáte, že tohle řešit nechcete. Já se vám ani nedivím, věnuju se marketingu a taky to řešit nechci. Marketing nemusí být postaven jen na nových technologiích, automatizacích a umělé inteligenci. Marketing jde stále dělat tak nějak „po staru“, do konce tak, že vás to bude i bavit.
Jsem markeťák a fotograf na volné noze. Přesně vím, kdo je můj klient, a taky vím kde moje práce začíná a taky končí. Proto se nepouštím do věcí, kterým nerozumím. Jako markéťák na volné noze, můžu být vaš externí parťák, ale zároveň také krátkodobě nebo dlouhodobě členem interního týmu. I když radši pracuju v soukromý, občas je potřeba být přímo součástí projektu a trochu do toho „kecat“
Jaký je rozdíl mezi agenturou a freelancerem?
Agentura má tým lidí, specialisty na všechno. NA V-Š-E-CH-N-O!!! Jeden s vámi bude komunikovat, další vám udělá navrh, někdo jinej to nakóduje, další vám poskytne zákaznickou péči, projekťák kterej to celý „šefuje“ atd atd. Jo a nezapomeňme na toho, kdo vám to všechno na konci hezky vyfakturuje. Protože tenhle člověk pravděpodobně musí zaplatit i všechny ty lidi, co se o váš projekt starali.
Ve zkratce to znamená, že na agenturu potřebujete peníze, hooodně peněz. Pro velkou firmu to taky může být známka jakési prestiže. Navíc pro firmu může být snažší jednání přímo mezi manažery, kteří delegují práci dál. Pak může být v pohybu hned několik souvysejících procesů najednou. Takže agentura může poskytovat mnohem lepší řízení projektu (pokud má teda profesionální manažery a ne jenom hezkou tvářičku na jednání).


Freelancer maká sám na sebe. Záleží mu na klientovi, na projektu, protože ho to živí a fakt se musí snažit a obracet aby to fungovalo. Je transparentní a přímočary, odvedená práce jde vidět a vetšinou velmi uzce spolupracuje s interním týmem klienta nebo přímo s majitelem. Freelancer má většinou kolem sebe podobně smýšlející parťáky napříč obory, protože jeden člověk nemůže umět všechno. Freelancer je sám sobě projekťákem, fakturantem, zákaznickou pěči i samotným realizatorem projektu.
Jestli si myslím, že agentura makat nemusí? Ale jo musí. Jen ta motivace zaměstnance v agentuře je jiná, než motivace freelancera.
Nevýhodou freelancera může být jeho případná dlouhodobá neschopnost. Ať už ta zdravotní a nebo že je prostě jen neschopnej. A že jich bude
A z jaké pozice si troufám srovnávat agenturu a freelancera?
- Z pozice zadavatele, kdy jsem navazoval spolupráce s freelancery i agenturami na vlastních projektech.
- Z pozice člověka kterej měl na starost marketing ve firmě věnující se B2B, e-commerce a exportu.
- Z pozice člověka spolupracujícího s digitální agenturou na pozici projekťáka a markeťáka.