Čas znovu nabít baterky

Po 5 letech zpět k focení

Od doby co jsem zavřel ateliér uběhlo už skoro 5 let a myslím, že je čas opět nabít baterky a vrátit se k focení.

Původně mě zákazníci znali jako RAWfoto ateliér v Brně, který jsem v roce 2018 zavřel, abych si dal menší pauzu. Ta pauza se protáhla na dlouhých 5 let, kdy jsem se věnoval zejména marketingu a e-commerce. Ale ono se ukazuje, že sedět celé dny u počítače, není to pravé pro mě.

Původně mě zákazníci znali jako RAWfoto ateliér v Brně, který jsem v roce 2018 zavřel, abych si dal menší pauzu. Ta pauza se protáhla na dlouhých 5 let, kdy jsem se věnoval zejména marketingu a e-commerce. Ale ono se ukazuje, že sedět celé dny u počítače, není to pravé pro mě.

Konec s focením! Ne tak úplně

To že jsem přestal fotit, ještě neznamená, že se na foťák 5 let prášilo. Naopak jsem za tu dobu techniku upgradoval a věnoval se spíše dlouhodobějším projektům a sem tam nějaká svatba. Byl to příjemný detox, ale je čas si přiznat, že mi to focení a vše kolem něj chybí.

Rodinné focení venku i u vás doma

Rodinné focení vždy bylo hlavní náplní mé práce a mám v plánu navázat tam, kde jsem skončil. Bylo to především rodinné mini focení, které bylo vždy velmi oblíbené díky rychlosti a cenové dostupnosti.

I to byl tenkrát jeden z důvodu, proč jsem se rozhodl ateliér zavřít. 90 % focení se realizovalo venku a ateliér sloužil spíš jako moje zázemí.

Ono už tenkrát se také ukazovalo, že pro mnoho rodin je vůbec nejlepší, když se fotí u nich doma. V posledních letech je ten trend vidět čím dál víc a začínají se upřednostňovat pohodové fotky v domácí atmosféře před strojenou ateliérovou fotografii, a já tuhle změnu vítám.

více o rodinném focení →

Svatební focení

Svatební focení pro mě byl vždy takový “utěk” od běžného rodinného focení. Protože z velké části je to focení reportáže, zachycování jedinečných momentů a snaha pomocí fotografii vyprávět příběh toho dne.

vše o svatebním focení →

Marketing a focení pro firmy

Možná vás už jako fotograf až tak moc nezajímám, protože jste si za ty roky našli někoho jiného, třeba i lepšího. Ale třeba zrovna vy, a nebo někdo ve vašem okolí rozjíždí nějakou svou značku, e-shop, firemní stránky nebo nějaký řemeslo a potřebuje být vidět. Potřebuje poradit jak ten marketing uchopit, jestli se obrátit na agenturu nebo freelancera. Věnovat se PPCčkám, optimalizaci webu nebo obsahovému marketingu.

Posledních 5 let jsem se věnoval zejména marketingu a stále mám ve své péči celou řadu menších i větších projektů, kterým radím a pomáhám jim s marketingem.

pro firmy →

Co jsem dělal posledních 5 let

Chtěl jsem postavit dům, zasadit strom a splodit syna. Dům ani strom jsem nějak nestihl a rovnou jsme to přeskočili na toho syna.

Tenkrát jsem měl v plánu rozvíjet svůj projekt RAWfoto, ale když to shrnu, tak to prostě nějak nedopadlo.

Měl to být primárně marketingovej projekt, kterej mě v tom směru celkem slušně vyškolil. Od roku 2019 jsem se naplno pustil do světa marketingu a e-commerce, ve kterým se pohybuji do dnes a starám se o celou řadu menších a středně velkých projektů. Ale i přesto se stále cítím být víc kreativcem a digitálním tvůrcem než nějakým analytikem, kterej celý dny sedí nad daty a hledá prostor, kde prorazit. Proto jsem si našel takovej kompromis mezi focením a marketingem.

Reklamní vsuvka na konec

Moje přítelkyně, která je aktuálně na mateřské, se rozhodla, že by po mateřské ráda dělala to, co jí baví. Proto se poslední rok mateřské rozhodla využít, založit živnost a otevřít si menší kosmetickej salon v Hrušovanech u Brna.