Od doby co jsem zavřel ateliér uběhlo už skoro 5 let a myslím, že je čas opět nabít baterky a vrátit se k focení.
Původně mě zákazníci znali jako RAWfoto ateliér v Brně, který jsem v roce 2018 zavřel, abych si dal menší pauzu. Ta pauza se protáhla na dlouhých 5 let, kdy jsem se věnoval zejména marketingu a e-commerce. Ale ono se ukazuje, že sedět celé dny u počítače, není to pravé pro mě.
→ rodinné focení
→ svatební focení
→ marketing a focení pro firmy
→ co jsem dělal posledních 5 let
Původně mě zákazníci znali jako RAWfoto ateliér v Brně, který jsem v roce 2018 zavřel, abych si dal menší pauzu. Ta pauza se protáhla na dlouhých 5 let, kdy jsem se věnoval zejména marketingu a e-commerce. Ale ono se ukazuje, že sedět celé dny u počítače, není to pravé pro mě.
To že jsem přestal fotit, ještě neznamená, že se na foťák 5 let prášilo. Naopak jsem za tu dobu techniku upgradoval a věnoval se spíše dlouhodobějším projektům a sem tam nějaká svatba. Byl to příjemný detox, ale je čas si přiznat, že mi to focení a vše kolem něj chybí.
Rodinné focení vždy bylo hlavní náplní mé práce a mám v plánu navázat tam, kde jsem skončil. Bylo to především rodinné mini focení, které bylo vždy velmi oblíbené díky rychlosti a cenové dostupnosti.
I to byl tenkrát jeden z důvodu, proč jsem se rozhodl ateliér zavřít. 90 % focení se realizovalo venku a ateliér sloužil spíš jako moje zázemí.
Ono už tenkrát se také ukazovalo, že pro mnoho rodin je vůbec nejlepší, když se fotí u nich doma. V posledních letech je ten trend vidět čím dál víc a začínají se upřednostňovat pohodové fotky v domácí atmosféře před strojenou ateliérovou fotografii, a já tuhle změnu vítám.
Svatební focení pro mě byl vždy takový “utěk” od běžného rodinného focení. Protože z velké části je to focení reportáže, zachycování jedinečných momentů a snaha pomocí fotografii vyprávět příběh toho dne.
Možná vás už jako fotograf až tak moc nezajímám, protože jste si za ty roky našli někoho jiného, třeba i lepšího. Ale třeba zrovna vy, a nebo někdo ve vašem okolí rozjíždí nějakou svou značku, e-shop, firemní stránky nebo nějaký řemeslo a potřebuje být vidět. Potřebuje poradit jak ten marketing uchopit, jestli se obrátit na agenturu nebo freelancera. Věnovat se PPCčkám, optimalizaci webu nebo obsahovému marketingu.
Posledních 5 let jsem se věnoval zejména marketingu a stále mám ve své péči celou řadu menších i větších projektů, kterým radím a pomáhám jim s marketingem.
Chtěl jsem postavit dům, zasadit strom a splodit syna. Dům ani strom jsem nějak nestihl a rovnou jsme to přeskočili na toho syna.
Tenkrát jsem měl v plánu rozvíjet svůj projekt RAWfoto, ale když to shrnu, tak to prostě nějak nedopadlo.
Měl to být primárně marketingovej projekt, kterej mě v tom směru celkem slušně vyškolil. Od roku 2019 jsem se naplno pustil do světa marketingu a e-commerce, ve kterým se pohybuji do dnes a starám se o celou řadu menších a středně velkých projektů. Ale i přesto se stále cítím být víc kreativcem a digitálním tvůrcem než nějakým analytikem, kterej celý dny sedí nad daty a hledá prostor, kde prorazit. Proto jsem si našel takovej kompromis mezi focením a marketingem.
Moje přítelkyně, která je aktuálně na mateřské, se rozhodla, že by po mateřské ráda dělala to, co jí baví. Proto se poslední rok mateřské rozhodla využít, založit živnost a otevřít si menší kosmetickej salon v Hrušovanech u Brna.