Chvíli zapomeňme na nudné portréty na šedém pozadí s klíčenkou na krku a pojďme se bavit o tom, co vaše firma skutečně potřebuje.
Jestli jste přišli až sem, tak vaše firma pravděpodobně potřebuje obsah. Možná obsah máte ale nemáte strategii a nevíte jak ten obsah použít.
Možná nemáte ani obsah ani strategii a je na čase vás seznámit s obsahovým marketingem.
Obsahový marketing v sobě zahrnuje texty, fotky, videa, grafiku nebo i třeba podcasty. Jedná se o obsáhlou část marketingu, která vyžaduje strategii. Protože můžete mít nejlepší obsah na světě ale když nevíte jak ho použít, tak vám není moc platnej.
Cílem obsahového marketingu, je zvýšit důvěryhodnost a povědomí o vaši značce, z návštěvníka stránek nebo obchodu, udělat zákazníka a prodat mu produkt nebo službu aniž by jste přímo mluvili o prodeji.
Obsahový marketing je asi to správné slovní spojení, o kterém se zde budeme bavit. Jde o tvorbu obsahu pro firemní webové stránky, sociální sítě nebo celkový brandbuildingu. Obsah není jen o fotkách, jsou to také texty, videa nebo grafika.
Obsahový marketing vám nezajistí jediný člověk, ale dlouhodobá spolupráce několika profesionálů.
→ začíná to textem, který napíše copywriter
→ ten je potřeba doplnit fotografiemi od fotografa nebo grafikou od grafika.
→ a nakonec to podtrhnout skvělým videem od kameramana
Nakonec můžete přidat tváře lidí, kteří produkt vyrobili, nebo fotku kuchaře, který jídlo uvařil. To všechno je obsah, který se počítá.
A nebo můžete donekonečna vrážet peníze do PPC reklam a předhánět se s konkurenci v ceně za proklik
Pokud sháníte profesionálního fotografa s přesahem do marketingu pro dlouhodobou spolupráci, neváhte mě kontaktovat.
Vaše firma má svého obchoďáka, markeťáka, účetní, asistentku, dělníky, manažery a celou řadu dalších zaměstnanců. Má vaše firma například fotografa? Podle mého názoru firmy zoufale potřebují fotografy, tvůrce, kreativce. Zkrátka lidi, kteří umí tvořit obsah. Pojďme tomu společně říkat třeba “digitální tvůrce”. Nebo vám stačí digitální agentura v rozsahu 10 hodin měsíčně, která pro vás obsah recykluje?
Kvalitní a originální obsah, zvyšuje důvěryhodnost, povědomí o značce a dává zákazníkům přidanou hodnotu, díky které budou mít k vaši značce blížší vztah. Z dlouhodobého hlediska, je to ten nejsilnější a nejudržitelnější marketingový kanál, do kterého můžete investovat.
Celá řada firem, i takových které by si to před 5 lety ani nedokázali představit, se dnes přesouvá do onlinu a využívá digitální online marketing.
Shánění zakázek bylo vždy pracovní náplní obchodních zástupců, kteří jezdili na jednání a uzavírali obchody. Hodně firem stále spoléhá na své obchodní zástupce, jejich dovednosti a kontakty, ale stačí to v dnešní době? Má váš obchoďák marketingovou podporu?
Když jako obchoďák pojedete přes celou republiku na jednání, kde chcete prodat třeba tepelná čerpadla za půl milionu, tak je vždy dobrý mít v zádech marketing, který podpoří vaši důvěryhodnost a postará se o zapamatování vaši značky. Dnes si chcou lidi ke značce vybudovat vztah a být tak aspoň trochu její součástí.
Online marketing jede ve dne v noci, 24/7, nepotřebuje jíst, pít ani spát. Je přesně tam, kde jsou vaši zákazníci a někdy ještě o krok napřed.
Sám jsem byl několikrát u toho, kdy dobrej online marketing, výrazně podpořil práci obchoďáků a v dlouhodobém horizontu byl dokonce levnější a výkonnější než práce obchoďáků. Vždy je ale dobré myslet na to, že obchod a marketing by měli jít ruku v ruce. Některé staré školy z obchodního oddělení dnes berou marketing stále jako konkurenci.